Dyrenes dag i Slagelse 2009
af Sofie Johnsen

Søndag d.21 Juni drog Knabstruppernes Showteam til Dyrenes dag i Anlægget i Slagelse.

"Dyrenes dag" er en slags mini dyrskue hvor man kommer med sit dyr og viser det frem.
Der var mange dyr lige fra høns, hunde, kaniner, og så selvfølgelig heste.
Dagen stod på, Racerepræsentation, og et lille show med de forskellige hesteracer.

Pippi og Faust

Zennie's Oline og Sofie Johnsen gav børnene køreture.

Knabstruppernes mini show forløb således at Peter fortalte nogle af de gode gamle historier om knabstrupperracen gennem tiden, det gjorde han til et 12tal som sædvanlig.

Imens Pippi, Helen, & Isabella trak: Faust, My & Leo fra jorden. Rikke red Bertha rundt og Sofie kørte Oline for vogn.
Da Peter var færdig med at speake, fik alle de små børn en tur enten på Faust, My, eller en køretur med Sofie i vognen.
Imellem de 2 shows stod den på, klapning, nusning og strigling. Hestene var tøjret, så børnene kunne nusse med dem hele tiden, hvilket de små ponyer syntes var yderst hyggeligt.

Trækture i ringen.

Ann Bertha hygger med familien ( Rikke Holm, Peter og Didde Skovgaard)

Pippi alias Kirsten Johnsen får hjælp til at strigle Helen Bech Andersen's Leopold og Faust

Gennem hele dagen var der en konkurrence om dagens race. Publikum kunne stemme på den hesterace de bedst kunne lide.

Knabstrupperne blev kaldt ind i ringen til sidst, og fik at vide, at vi havde vundet dagens publikums konkurrence..
Pippi måtte ind i "Den store ring" og løbe æresrunde med Berta og modtage vores fine præmier som var: Et gavekort til Horze på 500kr og godbidder og shampoo til hestene.

Vi fra Knabstruppernes showteam siger tusinde tak for alle stemmerne og for en uforglemmelig hyggelig dag!
Især skal der lyde en stor tak til de fremmødte ponier som tog alle dagens udfordringer i stiv arm.
Tak til Faust, Leo, Oline, My og ikke mindst Ann Bertha (jo hun ku`så Didde og Peter!!!!).

Præmieoverrækkelse