Festligt ponytræf i Sparkær 2008
af Henriette Olsgaard

Lørdag d. 9 august holdt vi ponytræf i Sparkær. I år var det i særdeleshed i børnenes tegn, hvilket blev en stor succes....
Dagen startede med bedømmelse af de fremmødte heste, hvilket Poul Gerhart og Niels Fynbo klarede i super god stil
og valgte det charmerende hingsteføl Eddie som >>Best in show<<.

Vi havde mange tilskuer i år, deriblandt mange børn, så efter endt bedømmelser fik alle børnene lov at låne ponyerne til dagens næste højdepunkt, agility-konkurrencen, hvori der var indlagt snedige forhindringer: En bolle hængende i snor, hvor man ikke måtte bruge hænderne til hjælp... børnene fandt dog hurtigt ud af det klarede ponyerne snildt istedet... man har jo god smag for lækre godbidder... derefter gik turen gennem vandfald , bro, vippe og kegler og til sidst til de to baljer, der gav meget grin ihverfald af publikum. Den første med vand og et æble, her deltog ponyerne aktivt med at hjælpe børnene og derefter en balje med mel, hvori der gemte sig en vingummi, her lod ponyerne dog børnene klare opgaven.......(der viste ponyerne helt igennem god temperament, da det var børn helt ned i 2 ½ års alderen der gik med dem!!)

Ingrid havde, til stor glæde for børnene, skaffet sponsorgaver, så alle kunne gå hjem med en velfortjent præmie. Alt i alt en rigtig skøn oplevelse for både børn og voksne.

Efter dagens strabadser var alle sultne og Ingrid havde, vanen tro, slidt i køkkenet med rigtig lækker gryderet og is til dessert. Børnene fik hapsdog og vaffelis og så gik legen ellers igang i ridehuset.
En helt igennem super dag...... som jeg håber der bliver flere af.