(070405)   Af   Amanda Pedersen, New Zealand

Årets første jagt.

Jeg, Amanda Pedersen, er pt. i New Zealand, hvor jeg arbejder på en fåre -og fedelvægfarm. Jeg er meget heldig, for jeg behøver ikke at undvære heste, for her er mange. Jeg bor hos en familie, hvor de to piger på 15 og 17 rider ridebanespringning. I hele springsæsonen (oktober til april) har jeg stået for en del af træningen af gårdens ponyer og heste.

Nu er sæsonen gået ind for jagt, og jeg har da også været med på et par stykker. Det er vildt med stejle bakker og pigtrådshegn, uha! Men jeg har en skøn hest, der springer det hele.

Grunden til at jeg skriver, er at jeg synes det skal nævnes, at min far, Poul Gerhard Pedersen, i løbet af det sidste år, har sneget sig ind på min søde hest Madiuqen. Ja, han har overtaget hende helt! Min far har fået en del springundervisning og springer ganske højt. Jeg er nu ikke i tvivl om, at succesen skyldes Madiuqen, da hun er en super god springer, he he!

I påsken blev jeg først rigtig jaloux, da min far havde været på årets første jagt. Jeg må nok se i øjnene, at jeg må overlade Madiuqen til min far og hoppe videre til næste generation – Madiuqens søn Rav.

Mange hilsner fra den anden side af jorden

Amanda

Poul G Pedersen og Udgaards Madiuq’en  Udgaards Danneskjold og  Udgaards Riddeslag Rav