Knabstrupperforeningen for Danmark's ARKIV
Knabstrupperforeningen for Danmark's ARCHIVE

Vestjysk Sjow Akademi

Her er et lille uddrag fra vores dag i Sdr. Hygum på Hjemstavnsgården. Det startede med, at Lisbeth (Ulvegården) blev spurgt om hun kunne samle nogle ryttere med knabstruppere, der ville lave noget opvisning hos dem. Den udfordring tog Lisbeth op og fik samlet et hold. Vi mødtes hos Lisbeth til en hyggelig dag, hvor der blev snakket om, hvad vi skulle kalde os, hvad og hvem der skulle lave hvad?! De fremmødte som kunne/ville deltage var: Lisbeth på Colombine i en flot opvisning i dressur og spring for første gang. Pia på Chong Li i en flot dressur. Cecilie på Bell i flot dressur og spring. Lise den lille spring-stjerne på Speedy, hun har desværre solgt ponyen, så hende kommer vi til at mangle meget!! Linda i suveræn western stil med Knab Nok. Jeg selv (Henriette) havde  taget Spilop med, som jeg viste lydighed og kunster med, udklædt som Pipi. Og ikke mindst Johannes der stod for at forklare folk hvem vi var og hvad vi lavede. På ønskelisten står der en megafon, så publikum bedre kan høre ham.
Vi startede dagen med at mødes til middag for at hygge os sammen, med medbragte madpakker, og snakke om de sidste detaljer, alle hestene opførte sig så flot. De var rolige og man skulle næsten tro de kom fra samme flok, der var nogle fra den lokale rideskole der blev så begejstrede over vores flotte pletmuler og deres temperament, at de overvejer at anskaffe et par knabstrupper til rideskolen. Vi havde vist alle mere eller mindre nogle sommerfugle i maven, da vi så skulle på banen, men over hele linien gik det super og vi har kun hørt positive tilkendegivelser, hvilken jo er skønt, da der ligger megen træning bag.
Er der nogen der skulle have fået lyst at være med, skal de bare melde sig hos Lisbeth (ulvegaarden@get2net.dk ), eller hvis de kan bruge os til et arrangement, er vi meget interesseret!
Næste gang vi skal ud, er det til Karensminde Slægtsgård d. 12 september.

Hilsen Henriette

Knabstrupperforeningen for Danmark - Arkivside med gammelt materiale som ikke er overført til den nye side, Knab.dk